O aplicație creată de un român a primit 65 de milioane de dolari finanțare

de: Claudiu Râpan
12 05. 2017

O aplicație de e-commerce, Spring, cofondată de românul Octavian Costache, fost angajat al Google, a primit 65 de milioane de dolari finanțare de la fondul de investiții Fidelity. 

Spring este o platformă de e-commerce care face legătura direct între client și magazin. Ea a fost lansată la New York, în 2014, și s-a bucurat de un succes destul de mare peste ocean. Spring a mai beneficiat, în trecut, de două investiții, de 7,5 milioane de dolari și de 25 de milioane de dolari.

Pe lângă noua investiție, și vechii cotizanți au adus noi finanțări în cadrul proiectului, despre care se vehiculează că ar putea, într-o zi, să detroneze clasicele magazine fizice. Gama de produse a Spring variază de la blugi Levi’s de 20 de dolari până la pantofi de damă Gucci de 1100 de dolari.

Publicul țintă al Spring este dat de segmentul ”milennials”, milenarii în română, vârsta medie a unui client de pe site fiind de 28 de ani. ”Consumatorii nu au o altă destinație în care să găsească toate lucrurile lor preferate în aceslași loc”, a spus Alan Tisch, unul dintre partenerii lui Costache, conform Recode.com.

Spring se așteaptă la vânzări care să depășească lejer pragul de 100 de milioane de dolari, în 2017. Comisionul pe care aplicația îl reține atunci când cineva face o achiziție din respectiva platformă este între 15% și 20%. Aproximativ 150 de dolari este comanda medie primită în aplicație.

În ultimii trei ani, Spring a strâns finanțări totalizate de 100 de milioane de dolari și colaborează cu peste 2000 de producători de îmbrăcăminte. Spring este disponibilă și ca aplicație mobilă, și ca aplicație web.